Stikkord

, , , , , , , , ,

Nå har jeg øvd meg litt og laget noen så smått festlige kreasjoner, de ligner mest på juletrær forløbig.  Ser for meg at denne aktiviteten kan beslaglegge irriterende mye tid!

Den største utfordringen sålangt er å porsjonere mengde materiale.  Før mye hackle, for kort hackle, for mye hår, for lite hår osv… Utforsking av forskjellige material comboer er også utfordrende.  Det trengs nok mye erfaring for å finne den comboen som fisker best.

Nå har jeg pakket et par oliven zonkere, et par hvite «et eller annet» en jiggy og Mickey Finn i boksen og stryker på dør for å prøve dem i sjøen.

Fisker dem med en GL Exceede #8 10fot med costal fastsink snøre.

Kom gjerne med forslag på gide fluer jeg kan prøve meg på! Skitt fiske!

Oliven Zonker med sort hane hackel på øverst og en jeg prøvde meg på å lage et hode av reinsdyrhår.

«et eller annet» flue (heter sikkert noe..) med grizzly hackle, chenille kropp og sort hanehackle hale. Samme under men grizzly hale også.

En Jiggy øverst og de 2 Mickey Finn fra forrige innlegg