Stikkord

, , , , , , , ,

Har nå vært ute å prøvd ut fluene fra tidligere innlegg.  Noen av de viste seg til å være gode fiskefangere andre direkte livsfarlige… Fluefiske har MANGE utfordringer, heldigvis av den hyggelige sorten.

Fluene jeg har fått fisk på er oliven zonkere, har dratt et 10 talls lyr i div. størrelser på de.  Men ingen sjøørret på samvittigheten enda…  Den ene fluen med hvitt hode av reinsdyrhår mistet jeg i et kjempe tak, hva det var må gudene vite.  Noe som var skikkelig tungt men fortommen brøt.

Var gode på lyr.

Oliven Zonker med sort hane hackel på øverst og en jeg prøvde meg på å lage et hode av reinsdyrhår.

Disse andre har jeg ikke lykkes med, den hvite buggeren var konstant på jakt etter ørene mine.  Samme med jiggyen, men her mener jeg at lagde de alt for tunge.  Var litt vel raus med blyfortynging.

For tunge, farlige for ører...

Farlige, de ble for tunge og for lavt over bakken i både for og baksleng… Endel læring igjen:-)

Den siste turen begynte med fint og kaldt vær for å snu helt til håpløs kraftig vind med haglebyger og etterhvert snø.  Når stanga stod i bøy av kun vind pakket jeg sammen.  Mickey Finn har sålangt ikke hatt føling med fisk.  Men jakten fortsetter.  Nå lager jeg noen nye zonkere i forskjellige versjoner, med hvit og oliven hare.  Veksler på orange og hvitt hode av rein/hjort.

Oliven zonker med ice/flash brigth dub og orange hår til hode. En killer???  Skal nå prøves!

Hagel i linekurven.

Vind, hagel og sol…En frisk dag!