Stikkord

, , , , , ,

I helga tok jeg og Vilde på 4,5 år turen til Utsira og selvsagt var fluestanga med.  Vær og vind der ute kan by på utfordringer for en småklein fluekaster.

Lørdag så holdt været seg bra og jeg fikk en liten økt langs svabergene i Nordrevågen.  Fisket med hjemmesmidde zonkere med oliven hareskinn og grå frede.  Og for å si det slik så var det meget effektivt!  Jeg hadde napp og stram line på nesten hvert eneste kast!  Det var småsei opp til kiloen som gikk bananas.  Brukte synkesnøre på ca 1-2 meter dybde.  Men det som var tøffest var å stripe flue overflaten mens småseien slo og hoppet etter den.  Dessverre så hadde jeg ikke kamera med for å ta bilder der og da, det var sleipt på steinene i sjøkanten og noe bølger å passe på så det var nok til det beste.

Oliven zonker med ice/flash brigth dub og orange hår til hode. En killer???

Traff en vaksen kar på kaien senere som synes dette var artig, fluefiske på Utsira i sjøen hadde han aldri hørt om før sa han.

Stort sett all fisk jeg får (nå hørtes det ut som jeg får mye…) er Catch & Release.  Men nå kakket jeg et par som Vilde og farfar fikk rigget krabbeteina med.  Og jammen fikk de til sammen 6 krabber over natta også (noe smått som fikk friheten igjen).  Og slik fangst krever en seiersdans:-)

Vilde fisker krabbe

Vilde trener farfar i seiersdans.