Stikkord

, , ,

ENDELIG, der satt den!
Tok meg noen timer langs sjøkanten i Tysvær med fluestanga på jakt etter sjøørreten idag. Flott vær men det er ikke sommer lengre, det blir klinkekule kaldt i vaderene etter kort tid… Litt ekstra ull er nok påkrevd i tiden fremover:-)

Rigget stanga med en hjemmelaget mini Frede, en litt enklere og tynnere versjon av Grå Frede. Første kastet ble jo som vanlig et line kaos og enda en knute på fortommen. Men andre kastet gikk noenlunde greit, jeg driver å trener inn dobbelt trekk så det er ikke alle kast som får flua i vannet. Og jammen meg så ble det stram line og min første sjøørret var et faktum ikke store karen men rett type!

Etter flere måneder med leting, trening og fisking fikk jeg endelig sjøørreten på flua. Det ble med denne ene her men forflyttet meg en km eller to og på første kastet satt den igjen. Men fikk fortommsbrudd rett før håving. Kort tid etter fikk jeg en til på 2-3 hg. Denne gangen på en CDC reke imitasjon(selvlaget selvsagt). En bra tur for fluefiske amatøren.
Jeg mistet «bare» 3 fluer, 2 i buskene og en til fisken. Nå er bare å benke seg bak bindestikka igjen å fylle på.

20121118-211009.jpg

20121118-211029.jpg