Stikkord

, , , ,

Den siste måneden har det ikke vært særlig rom for fisketurer. Det har vært jul, jeg har pådratt meg en tennisalbue (mer korrekt må vel være fluealbue..) som gjør fluekasting særdeles smertefullt og ikke minst det faktum at vi fikk en liten gutt rett før jul.

I ren desperasjon og herjet av fiskeabstinenser etter så lang tid uten fisking dro jeg frem en haspelstang idag:-( og strente bort til Frode på Salar Sport for hente noen sluker.

Det smerter meg å innrømme bruk av sluk så ikke si det til noen! 🙂

Det var jo en særdeles tung og tåkefull dag med regn så om det virker inn på bettet vet jeg ikke. Men i Skjoldavik og Isvik ble det noen små prikkefanter. Det var vel ingen over 300 gr men de var jammen spreke!

Prøvde ut 3-4 sluker og det var møresild i sort/kobber som det nappet mest i. En «sømma», litt usikker på navnet her, tok også fisk. Det er den uten innpakning på bildet, selvsagt også fra Salar.
Prøvde meg også i/på Våg men der lå isen tett på land fortsatt så der var ikke mye action. Men uansett godt å være ute i 3-4 timer.

Så for en fluefisker er dette skammens dag men i nød spiser fanden fluer! Bare ikke si det til noen.

20130105-191712.jpg

20130105-191800.jpg

20130105-191820.jpg

20130105-191728.jpg