Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Noen plasser er hyggeligere å reise til i jobbsammenhengen enn andre.  Normalt sett kommer Barcelona i den kategorien.  Så jeg tenkte at det burde kunne kombineres med litt fluefiske! Letter sagt enn gjort!

Ikke mye info på nett om fluefiske i spania, det går mest i havfiske.  Fikk etterhvert noen tips om elver og fjell med fantastiske omgivelser og fiske.  Dette var derimot litt langt og dyrt guidet fiske så det får vente til en annen gang.  Planen ble å basere det på backpacker fiske, finne en fluesjappe der og få directions til første og beste mountain stream.  Stang og fjellduk under armen og første buss til fjells.

Reiste nedover tirsdag morgen og gjorde oss ferdige med jobbingen torsdag kvelding.  Lange dager men vi fikk tid til litt sosialisering på kveldstid.  Autentisk tapas er skikkelig nice på godt norsk!

Officeview

Officeview

Mens jeg satt stuck på kontoret de første dagene var det fantastisk flott vær, omtrent som en skikkelig men sjelden vestlandsommer.  Men tror du ikke regnet kom der også…!

Fra torsdag til jeg reiste hjem på søndag var det ikke mange timer opplett.  Skikkelig crappy vær, de hadde ikke sett makan sa de i Barcelona.  Etter mange timer farting og bomturer fant omsider den ENESTE fluefiske butikken i hele Barcelona.  Der ristet de bare på hodet og sa at small stream fiske kunne jeg bare glemme.  Alt for høy vannstand, nærmest oversvømt og fullt av mudder og gjørme.  Regn kombinert med smeltevann fra Pyreneene hadde forvandlet småelvene til gjørmebad.  Det var tid for plan B!

På forhånd hadde jeg hørt rykter om stor konsentrasjoner av «tykkleppede MULTER» langs land der nede.  Så jeg hadde bundet meg noen multefluer i tilfelle jeg fikk tid til litt sjøfiske.  De blir omtalt som vårt svar på «BONEfish«, en av de sterkeste fiskene som svømmer i havet. Jeg har knapt hørt om dem men de finnes her i Norge også visstnok bare sommeren er varm nok.

Men kompisen på fiskebutikken hadde nedslående nyheter der også.  Lav temperatur (8-9 grader), vind og regn får multene til å trekke til dypere sjølag til det roet seg.  Jeg måtte bare finne meg i å ligge på været. Nedslående nyheter men ikke så mye å gjøre med det.  Fikk vel heng ut i downtown Barcelona istedenfor da…

Heldigvis var det et takbasseng på hotellet så jeg fikk kastet litt om ikke noe annet.  Senere på kvelden fortalte også havne politiet meg at det var ulovlig i fiske i havna og ba meg pent om å pelle meg vekk.  (jeg så noen relativt stor fisk helt inne langs kaien som jeg bare måtte prøve meg på..)

Plan C tok form tilslutt: storby weekend.