Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

«Hele» 100 meter fra huset til nærmeste fiskevann gjør at det blir mang en liten tur med fluestanga på kveldstid.  Vannet er overbefolket med småfallen ørret men det er alltid like gøy å knekke «dagens kode» på hva fisken foretrekker.

IMG_1942 IMG_1943

Idag var det ikke lett, vannet lå speilblankt og det var mye mygg som klekket.  Men ingen mygg, buzzere eller nymfer fikk jeg den til å ta på.  Prøvde også Caddis med klekker som opphenger, men helt dødt frem til jeg satte på «Rena flua» jeg bandt for første gang i dag.

Det er en vårflueimitasjon jeg fant på YouTube lagd av Staffan Lindstrøm.  Det vil si at jeg PRØVDE å lage den, ikke helt som oppskriften men den tok fisk!

 

 

IMG_1946

Fisken var ikke stor, men jeg hadde iallefall 4 fisk etter den før tilslaget mitt satt.  En herlig følelse når det plutselig klaffer slik.  Et par fine timer ute i naturen «midt» i Haugesund.

IMG_1945

Bindebeskrivelsen her: