Stikkord

, , , , , , ,

Selv om det har blåst relativt friskt idag med regn og hagelbyger om hverandre tok jeg fluestanga med på kveldsturen.
Folk jeg møter ser litt rart på meg der jeg soser rundt med stivt blikk på hver en vannpytt i nærheten. Men det er faktisk flere som hilser og slår av en prat når jeg har med fiskestanga enn uten. Hyggelig!
I kveld gikk jeg egentlig bare tur og skulle ikke fiske, men langs en smal bekk så jeg noe som så ut som en ryggfinne i en liten strømkant. Og det var flere… Jammen vaket det ikke jevnt på et pitte lite område.
Jeg satte på en hjemme rulla Palmer mygg og lot den drive ned mot strømkanten. Halvveis over var det stram line! Første kast!
Jeg bommet på tilslaget et par ganger før det satt. Var alt for kjapp og dro flua ut av gapet på fisken. Stramme inn sakte og la fiske kroke seg selv ble medisinen.
I løpet av en times tid landet jeg nærmere dusinet små ørreter på en tørr Palmer mygg!!
De var ikke store, største var kanskje opp mot 2,5-3 hg… Men det er formidabel bekkørret her det! Og spreke var de småtassene!

Men erfaringen med rennende vann var morsom, har ikke fisket tørt etter ørret i rennende vann før.
Alle fiskene fikk svømme videre. (Har ikke bilde av den største)

20130514-002958.jpg

20130514-003008.jpg

20130514-003034.jpg

20130514-003050.jpg

20130514-003115.jpg