Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Sjelden varmt i Haugeby idag, over 25 i skyggen.  Det har ikke vært særlig vakaktivitet på vannet uten at jeg skjønner det helt.  Trodde det klekket vilt når tempen stiger slik?

Siden vakene uteble på vannet fant jeg meg en ny bekk å jakte ørret i.  Det ble en sen tur, gikk ikke ut før kl passerte 23.  Fisket selvsagt m tørt, mygg igjen.  Fikk et par på  1-2 hg, skiftet til en liten X-Caddies med et litt større avtrykk og stram line med en gang.

Palmer mygg

Palmer mygg

e6d0013

X-Caddis, foto: The Feather Bender

De vanlige små tassene pleier å sprelle skikkelig i vannfilmen men denne var knapt oppe og dro på.  Vannvittig morro på #4 stang, den gjorde flere lange utras.  Turde ikke å presse den for hardt siden jeg kjørte tynn fortom og det er MANGE fortom klippere i bekken.  Etter mange minutt la den seg på sida og var klar til å håves, over 500 g og sprek som fy!

En kort fotoseanse før den får friheten tilbake gikk i vasken da kameraet gikk tom for strøm i det jeg trykket på knappen.  Pokker!

Men uansett fantastisk morro å fiske så stor fisk i liten bekk.  Fisket en liten time til uten store bragder, et par stk på knappe 100g på en flue jeg ikke vet hva heter. En Palmer med liten vinge og hale av ekorn.  Kl. 02.00 bar det hjemover.

Husker ikke hva denne het..

Husker ikke hva denne het..