Stikkord

, , , , , , , ,

I går kveld fikk jeg en hyggelig henvendelse fra Helge Glomstad her på bloggen. Han skulle oppholde seg i området ifbm jobb og hadde fluestange med.

Vi ble enige om å ta en økt rett øst av Haugesund idag. Helge kom igang noen timer før meg og hadde kjempe bett og klokket inn godt over 2 siffret på den tiden. Vi fikk noe små tasser til før Helge fikk godt drag i snøret og jobbet inn en flott SØ. Den var nok over kiloen men slapp rett før han kunne løfte den ut av vannet, god uttelling på siste kastet.

Jeg fortsatte en liten time til og på mitt siste kast smalt det igjen. Hardt og kontant med et godt plask idet den tok. Det føltes lenge ut som det var en stor lyr siden den dro både tungt og nedover. Vet ikke hvor lang tid det tok å få den over på siden klar for håving men det føltes lenge ut. Sikkert 5-10 min, turde ikke presse for hardt med tynn fortom. Flua løsnet idet jeg fikk håvet den…. Veide den med vekten i håven og den stoppet på 2,6 kg!! En god og feit kubbe som selvsagt fikk friheten tilbake umiddelbart.

Ble tatt med ei hjemmerulla rekeflue i str. 6 på en GL 10″ #8 stang.

Klikk/hold over bildene for tekst eller stor bilder.