Skal si de er vrien å få has på disse endene. Jeg og Vilde har vært ute etter dem flere ganger nå men uten hell.

Vi snek oss i skogen langs land men de oppdaget oss i samme øyeblikk jeg fikk fritt skuddfelt. Luringer!
Jeg hadde en tur på lørdag og fikk plantet 2 ladninger i en men den var forsvunnet som dugg for solen når jeg kom meg ut på vannet for hente den. Observerte fallstedet lenge for se at den ikke lurte meg men den må ha gått under å blitt der… Merkelige greier!

Men Vilde er med og bruker lokkeføyta med stor iver, så hørselsvern er nødvendig selv når man ikke skyter 🙂
Tråkket meg gjennom et våtmarksområde med flere bekker også i håp om å støkke noen opp men ble bare våt.
Vi tok med fluestangen også og de nappet villig på streaking caddies. Det var tilogmed med en liten 2-3 hg ørret som gjorde et 50 cm hopp over vannet etter flua som passert akkurat der. Spennende tørrfluefiske i regn og vind.
Hva er det de sier… Turen er viktigst?!

Vi sier det slik!

20131008-155401.jpg

20131008-155422.jpg

20131008-155436.jpg