Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Hva gjør vi når det er varslet stor innrykk av festglade damer i heimen? Jo, da stikker vi til skogs!
Minstemann på 1 år fikk ikke være med men Vilde på snart 6 fikk være tursjef. Å bo i Skåredalen, Haugesund har sine fordeler med at skauen er i bakgården. Så vi bestemte oss for å tilbringe natta ute mens huset var okkupert.

Siden Vilde ikke har så mange netter i telt bak seg og det i tillegg var ekstremvær før helga så valgte vi oss et turmål 10 min hjemmefra. Jeg spurte om hun ville sove i telt eller hytte?
Det var både minusgrader, endel snø og vind. For henne var det ikke noe valg, teltet var selvsagt.

Så vi pakket sekkene våre, litt div utstyr og verktøy på et par akebrett. Vi skulle både skoge og snekkre litt på koia oppi skogen også. Vilde gikk på ski mens jeg var pakkesel.

Det var en fantastisk lørdag med skikkelig vintervær.
Vi fyrte bål, grillet pølser, trær ble kappet og en liten patrulje ned på Kiwi etter godteri fikk vi også til.

Som vanlig her i vest var vinterværet bare lureri. Vi fikk noen cm mer med snø denne natta før det begynte å regne igjen, Selvsagt!
Natta var småkald, frem til regnet kom iallefall. Men godt ull og Fjellduken over soveposene så var det godt og varmt. Temperaturen gikk fra ca. -5 til nesten +10 på noen timer.

Teltet, MSR Hubba Hubba har vist å være veldig bra. Men ikke et vintertelt selv om det gikk fint i denne snøen. Det veier kun 1,5 kg og god plass til 2 voksne. Det er også en selvbærende konstruksjon med kun 1 stang så oppsettet går lynkjapt. Takhøyden er såpass bra at jeg har satt inn et netting loft (uten ta oppi når jeg sitter).

Frokosten bestod av litt nugatti(!) og innbakte pølser i pinnebrød. Siden regnet fortsatt brøt vi leir og tuslet oss hjemover tidligere enn planlagt.

Alle bildene på bloggen tar jeg med mobil kameraet mitt så det gir noen utfordringer mtp lys.  Nå liker heller ikke iPhone temperaturer under +10 grader heller så da slår den seg rett og slett av.  Det gjorde at vi kun fikk foto dokumentert halve turen vår.  Men vi hadde det gøy alikevel 🙂

Klikk på bildene for stor versjon.