Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

Den 23. Desember er det over og ut for jakta denne sesongen. For min del har vært stang ut for si det slik. Hverken rådyr eller hjort hadde planer om å flytte inn i fryseren min i år.
Ingen skudd muligheter heller. Alt som har havnet i frysen av vilt er 3 ender tatt i Aksnesvannet.

Idag også hadde jeg meg tur der for å se om ei and eller 2 ville bli med hjem. Men etter mange turer i den gamle røde holken der så virker det som endene stikker med en gang den tucher vannflaten.
Idag var det faktisk 8-10 gjess også som slumret på vannet. Endene stakk før jeg kunne se de med blottet øye men gjessene kunne ikke brydd seg mindre – heldigvis! Jeg gikk i land og gjorde en ansmygning så nært jeg turde, helt til de små nervøst trakk litt unna. Fortsatt litt langt hold selv om jeg hadde med .308en.
Fant meg et godt anlegg og ventet… Men som ofte for oss jegre er det tålmodigheten som det kommer ann på, og dag fant jeg den ikke.
Jeg slapp skuddet men feilbedømte avstanden og lagde et mega plask 1,5 forann gåsa. Hadde for lite overhold og vekk var de.
Forbannet også! Amatør feil!

Men fortsatt noen timer igjen til 23.12 kl. 23.59…

Av en eller merkelig grunn så konker min iPhone 5 ut hvis det er under 12 grader for tiden, så jeg fikk bare 2 bilder før den ble svart.

Prøvde noen kast etter SØ i nærheten også men det var like resultatløst.
Stang ut!

20131222-235256.jpg

20131222-235312.jpg