Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Helga har båret preg av diverse vårfix. Med t-skjorte temp i sola har det noen fine dager. Igår ble det garasje jobbing med hyllebygging og stue esker og kasser i kjelleren på plass i de nye 6 hyllemeterene.
Litt fluekasting fikk jeg tid til på tampen både igår og nå idag, søndag.
Idag gikk turen til vigdarvassdraget, mannavatnet.  Fiskekort fikser du enkelt med mobiltelefonen, betaling med SMS, dag eller ukes kort. Genialt!  Har prøvd meg der noen få ganger uten veldig store resultater.  Men idag gikk det bra til slutt:-)

En liten trekk gjorde det temmelig kaldt selv om sola var der. Kun noen få grader over 0. I samme øyeblikk jeg mista trua etter ca 2 timer, snudde meg for å vade til land så hørte jeg plasket! Der satt den! Yes!!!
Ikke så veldig stor, en 4hg men veldig sprek. De to neste kastene ble det også stram line. En 5 hg og en på hele 7 hg:-) lykke!!
For en gang skyld ble den største med som middag. De 2 andre svømmer videre.
Selv om det har vært en varm og fin dag så faller temperaturen fort om kvelden. Men knappt pluss på gradestokken så ble 3 timer nok for fingrene. Mista selvsagt flua fisken tok i et tre bak meg og måtte gi opp å montere en ny pga kalde fingre.
En relativt stor superpuppan i rødt og sort var fiskens valg idag. Den røde bakkroppen av noe salmon dubb hadde jeg brukt mykt, brunt hane-hackle på i motsetning til forkropp med stivt grizzly hackle. Og en noe utilsiktet men tydelig virkningsfull effekt var at bakkroppen dupper under vannfilmen og pulserer med hane hacklet. Kult!

Trykk på bildene for stor versjon.