Idag salet vi opp ungene og tok turen til Steinsfjellet for gå inn til Krokavannet og Presten.
Vi lurte først på hvilket arbeid som skulle utføres på parkeringsplassen nedenfor tårnet. Små gravemaskiner og lastere.
Det triste synet åpenbarte seg snart… Det er ikke ofte jeg er grumpy som bloggens tittel skulle tilsi. Men idag, ja da ble jeg GRUMPY!!
Disse flotte naturlige stiene som er tråkket opp gjennom mange tiår blir jevnet og gruset om til små motorveier gjennom terrenget.
Synet fikk meg målløs, irritert og litt fortvilet. Hvem og hva i svarte er det som foregår?!?
Veien var et par hundre meter allerede men vi så hvor den skulle gå av merkesprayen som traseen var merket videre med.
Ufattelig!!
Det viser seg at Hårfagrerittet intiativtaker og skyld i denne forringelsen av turområdet.
I 30-35 år, altså hele livet, har jeg gått i det området og det er de naturlige stiene med stein, sørpe og kupert lende som gjør at man får villmarka følelse så bynært.

Bær meg, jeg sliten, vondt i foten…dette tyter de små på langs grusen. Her var det gøy! sa Vilde når vi kom oss innpå de naturlige stiene igjen. Nyt det mens du kan tenkte jeg…

Men nå er tydeligvis slutt. Her skal bygges det autobahn slik kondomdress ligaen kan suse uhindret gjennom marka vår.
Ikke nok med at de plager vettet av oss i trafikken men nå skal de jaggu stjele marka også.
Hvem i huleste er så tette at de tillot dette?!?!!

20140511-194625.jpg

20140511-194634.jpg

20140511-194645.jpg

20140511-194653.jpg

20140511-194702.jpg