Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Som nedtellingen på siden her viser er det snart bare snakk om timer til jeg får stiftet bekjentskap med den mye omtalte Femundsmarka. Marka er hyppig brukt og stadig omtalt av store friluftsliv og villmarkspersonligheter. Kan tro jeg gleder meg!
Her blir det bare fiske og naturoppleverser som står på agendaen.  Satser på å komme meg inn i marka i løpet av onsdag ettermiddag og fiske meg innover og tilbake innen mandag/tirsdag.

Siden det er fluefiske som er «greia» mi så må jeg jo mekke noen fluer til formålet. Nå er jeg jo faktisk inne i mitt 3 år som fluefisker så jeg begynner å ane hvor mye jeg ikke kan om denne sporten, lidenskapen eller galskapen om du vil. Og som fluebinder er jeg enda ferskere, men positivt nok så ser jeg fremskritt her. Laaangt igjen før jeg behersker dette skikkelig men som du ser på bildene så har det vært litt progresjon. Selv om den første flua aldri burde sett dagens lys 😉

Linker til info om Femundsmarka:

Bjarnes Turblogg, kongen av turbloggere og inspirasjonen min til denne turen.  (Og takk for VELDIG god og detaljert info om marka, ruter og fiskehøler etc. Bjarne 🙂 )

Fjellstyrets hjemmesider: http://www.engerdal-fjellstyre.no/

MS Fæmund II, innfallsporten til Femundsmarka: http://www.femund.no

Jonasvollen Camping: http://jonasvollen.no

Og for de som ikke vet hvor den er, her er kart: www.norgeskart.no og info om nasjonalparken: www.miljødirektoratet.no

Håper å få tatt litt bilder underveis så det blir et blogginnlegg i etterkant av turen.  Bilder av masse fisk håper jeg selvsagt;-)