Etter en lang pause i både fiske og blogging ble det endelig klart for en tur med fluestanga. 

Bjarne fra «Bjarnes turblogg» har lokket på meg denne uka om årets fluedebut og jeg er lett å lokke. Lettere enn ørreten….

Etter å vært på reis de siste ukene og lite hjemmetid var det best å kombinere en handletur med litt «tilfeldig» fiske.. 😉  Bjarne hadde som vanlig et godt forsprang på meg, både på fisketid og selvsagt fisk… Han drar på med kilos ørret rett før jeg kommer. Snakk om sesongdebut med fluestanga. Over kiloen på flue i mars! Gratulerer Bjarne.

Umulig å dra på fisketur med den karen der altså!!  Begynne å kalle han for «Oteren» tror jeg…

Men «handleturen» på noen timer med sol, nesten blikkstille vann og godt selskap er utrolig digg (kult ungdomsord), fisk eller ikke!

Sesongen er igang!!! 

(Og hvis du lurte så tradisjonen tro var det Bjarne som dro fisk, ikke jeg)

Fint i Sveio



Fin flex i klasse 4 stanga. Bilde tatt av Bjarne H. Sætrang



Her har vi Oteren aka «Bjarne»