Stikkord

, , , , , ,

Min spede begynnelse som fluebinder startet for en 3 års tid siden. Nærmere bestemt 17.oktober 2012. Da med en enkel stikke til noen få hundrelapper. Noe mer er det ikke nødvendig å investere i på det stadiet. Hvem vet hvor lenge man gidder å knote på med disse fluene når det er både billigere og enklere å kjøpe dem på fiskesjappa. Da er det dumt kaste bort dyrebare shilling på enda mer rot i skapet.

Men nå var altså tiden moden for en oppgradering. En liten og nett stikke fra TMC ble valget. Ikke veldig avansert med funksjoner ala NASA. Mange sverger til langt mer avanserte stikker som kan justeres i et utall retninger og vinkler, med rotasjon, oppheng osv. Men jeg tror ikke jeg blir så avansert at jeg trenger mer enn det denne tilbyr. Rotere hodet gjør den faktisk, men skal jeg bruke rotasjonen til å hackle eller dubbe må hodet justeres til 90 grader først. Godt nok for meg!

Kjeften virker veldig bra ut med godt, hardt stål med justerbart grep. Den er også passe størrelse for de små tørrfluene jeg stort sett binder.

Og selvsagt var det Frode Salar Sport som fikset meg opp med denne herligheten.  Vel verdt en tur innom i Haugesund eller på nettbutikken hans. Der får alltid fiskegaranti!