Stikkord

, , , , , , , ,

Forrige helg startet sesongen for fluefisket etter brunørreten, iallfall her. Det vil si, luftet stanga og fluene i allefall for fisk ble det jo ikke. Det var det kun Bjarne som fikset. 

Men idag snek jeg meg ut en tur for å prøve igjen, det regnet og blåste men skitt au. Med nye fluer fra ny bindestikke og ny sesong så bør jo det gi lykke…

Så jeg tok turen til Sveio og et vann jeg ikke har fisket i før men har sjekket litt opp. Kanskje har det våknet etter dvalen…  Men draget i lufta var ikke veldig positivt når jeg kom frem, nesten sludd og mye vind.

Etter å ha bakset med #4 stanga i vinden en time, halvannen og nå følelsesløs både her og der kapitulerer jeg og vader i land mot bilen.  Ikke mer enn et par grader ser jeg i bilen, ikke rart det ble kaldt i vaderene…

Dagens fisketur stod i sterk kontrast til det fantastiske været forrige helg.

Man kan ikke lykkes hver gang!  Her skal jeg uansett tilbake når sesongen har modnet litt.

 (PS: for den observante fluefiskende leser så kan jeg opplyse om at det ikke var fluene på bildet jeg fisket med.) 😉