Stikkord

, , , ,

Nå er det så lenge siden det har vært liv på denne siden at jeg måtte bruke «Glemt passord» funksjonen for å logge på.  Ikke så galt i seg selv men det er nesten like lenge siden jeg har tafset på fiskeutstyret mitt.  DET er galt det!   (Ikke det fiskeutstyret du tenker på nei!) 

Men nå har jeg ikke fisket i den forstand, langt derifra. I påsken prøvde vi oss igjen (jeg, Jan Atle, Tone og Dan, alle i Haugesund og Omeng Jeger og fiskeforening)  med ruser i Løkavannet på jakt etter gjedda, og jammen fikk vi has på en liten sak på rundt 40 cm.  Bra men alikevel trist! Hadde håpet det var slutt på denne ulovlige innvandreren.  

Har trukket rusene jamt og tritt etter dette men ikke så mye som ei «sild».  Jan Atle og Tone har også flittig vært nede å sjekket, litt usikker på om de har fått noe.  Ikke gjedde iallefall, da hadde vi hørt det:-)

Men idag!  Idag tok jeg en kveldsrunde på speilblankt vann.  Hadde trykke samtlige ruser og alle var tomme, ikke Karuss en gang.  Men siste rusa, der var det fast fisk.  Ei gjedde på 50 cm og 780 GR.  Ikke mye å finne i magesekken, samme diett som ørreten.. 

Trist som faen for å sitere en viss fallert prinsesse-gemal…  Men kampen forsetter!

Men ellers var det en flott kveld på vannet 😉